26 Şubat 2013 Salı

Cthulhu tech oyun mekaniği



 

Biraz oyun mekaniğinden bahsetmek istiyorum aslında. Sonuçta burada oyunu oynamak için gerekli olan her bilgiyi paylaşmak istiyorum.

Öncelikli oyunun atmosferinden bahsetmek istiyorum. Oyunu birkaç farklı şekilde kurgulayabilirsiniz. Bunlardan ilki ve benim öncelikli olarak denediğim anime kurgusu. Aynı bir meka animesinde olduğu gibi daha eğlenceli, daha komik ve biraz da abartılır olabilir. Tamamen sizin isteklerinize bağlı olarak değişebilir bu durum. Ben oynattığım oyundaki güzel ve zorlayıcı tarafları anlatırsam daha faydalı olur sanırım. Öncelikli olarak oyun gerçekten çok keyifliydi. Mimikleri anlatmak için animelerdeki mimikleri anlattık hatta şu animedeki şu sahnede olduğu gibi tarzında betimlemeler kullanıldı. Oyunun mekaniğininde buna izin vermesi ile çok eğlenceli oldu. Ancak benim gibi daha karanlık oyunlar oynatmayı seviyorsanız pek hoşunuza gitmeyebilir. Dengeyi kurmak biraz zor olabiliyor.

İkinci olarak korku konseptinde oynatabilirsiniz. Benim en çok sevdiğim yöntem bu aslında. Uzaylılar geliyor yaratıklar var, her şey bir kaos içinde ve korku oyunu oynatmak için oldukça güzel bir yol. Aslında bence en iyi yöntem ikisini birleştirmekten geçiyor. Fazla cthulhu havasında giderse oyun o zamanda eğlenceli kısmı atlamış oluyoruz. Bu da oldukça üzücü oluyor bana göre.

Kurallara geçmeden önce biraz dünyayı anlatmak istiyorum. Evet önceki yazılarımda bahsetmiş olsam da sanırım biraz daha detaylandırmam gerekiyor. Hem tekrar etmiş olurum. İnsan eski yazıtları bulup teknolojide çığır açtıktan sonra uzaya açılmaya başladı ve koloniler kurdu. Ancak Migou uzaylı ırkını rahatsız edince bir savaş başlar. Savaş devam ederken mekalar icat edilir. Migoular insan dnası ve kendi dnalarını birleştirerek Nazzadi isimli bir ırk yaratır. Nazzadiler dünya ile savaşmak için gönderilir ve onlar savaşırken bir grup Nazzadi insan yanlarını fark eder ve dünya tarafına geçer.
En temelde kurgu bu kadar. Ancak Eldritch toplumu gibi cthulhudan gelen bir grup vardır. Aslında dünya üzerinde oldukça etkili bir gruptur. Hemen hemen her önemli mevkide onlardan birisi mutlaka bulunur. Ayrıca cthulhunun güçlerine sahiptirler. Büyüye en yakın gruptur bence. Hele Tager diye bir classları vardır ki anlatamam. Henüz insanlar ve uzaylılar arasındaki konumlarını tam olarak belirlememiş olsalar da daha çok ikisinden de kurtulup dünyayı yönetmeyi planlamaktadırlar diyebilirim.

Bunlarla birlikte işin cthulhu tarafından birkaç grup daha vardır. Ancak ben oyunlarımda onları kullanmadığım için anlatmak istemiyorum. Yazımın başında söylediğim gibi oyunu istediğiniz gibi oynatabilirsiniz. Ben kocaman mekalarla uzaylılara karşı savaş şeklinde oynatmışken eğer isterseniz daha karanlıklarda geçen ve cthulhuya yakın bir araştırma oyunu, suikastlar şeklinde de ilerleyebilir. Hatta bunların hepsinin kombine edilmiş bir versiyonu bile olabilir. Bana göre en doğrusu bu olur. Bir görevde savaştıktan sonra grup antik bir objeyi bulmak için bir mağaraya girebilir ve orada korkutucu yaratıklarla karşılaşabilirler.

Çok geniş bir dünyası var ve belki de benim en çok sevdiğim özelliği de bu. Gerçekten sınırları fazlasıyla zorlayan bir oyun ve tamamen sizin yaratıcılığınızla ilerliyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder