28 Şubat 2013 Perşembe

Cthulhu tech, örnek oyunlar


Cthulhu tech yazılarımın sonuncusu olarak size anime ve korku temellı iki oyunumu anlatmak istiyorum. İkisi de oldukça başarılı ve eğlenceliydi.


Korku: 2080li yıllarda istanbulda geçiyor oyun. Maslakta askeriyenin olduğu bölge bir gece Migular tarafından saldırıya uğrar ve üs çok büyük bir zarara uğrar. Bu esnada mecha pilotu olan askerler yani oyuncular uyumaktadır. Yanaklarından fırlayarak uyanan oyuncular dışarıya çıkıp etraflarına bakarlar. Bu şekilde başlayan oyunda amacım ilk olarak oyunculara o ne yapacağını bilememe, kendi başına kalma ve endişe duygularını tattırmak ve onları kararlar almaya zorlamaktı. Çünkü hiç silahları yoktu yoğun bir bombardıman altındaydılar ve elbetteki mecha pilotu oldukları içinde bir an önce savaşa destek olmalıydılar. Bundan sonra benim youncularım en yakın askeri depoya gidip yolda gördükleri akerleri de toplayarak bir bölük oluşturdular ve gizlenerek, saklanarak ilerlediler. Roket atarlarla mecha Migou mechası öldürmelerine izin verdim ve bu onları oldukça tatmin etti. Bu sayede kendi taraflarındaki bir mechanında kurtulmasını sağladılar. Bu bölümde en önemli olan olay oyunculara kaybediyor olduklarını hissettirmekte yatıyor. Bir süre sonra onları uzaylılarla karşılaştırdım ve oldukça yorucu bir savaş oldu. İsteğe ağlı olarak grubun içine birkaç savaşçı alınabilir, fazlasıyla faydalı olur ama ben mecha pilotlarını daha uygun gördüm. Uzaylıları geçtikten sonra bir süre boyunca etraflarında olan olayları seyrettiler ve çaresizlikleri daha da arttı. Tam bu anda uzaylılar mechaların bulunduğu bölgeleri bombaladılar ve hepsi yok oldu. Destek gelmesine daha zaman vardı ve bu gidişle kaybedeceklerdi. Bu anda bir ses duydular, o ses onlara yardım etmek istiyordu. Konuşan bir engel veya bir telepat olabilir bu size kalmış. Ben telepatı kullanmıştım. Onları bir binaya yönlendirir ve asansörde olman zeminin altındaki bir kata. Elbette oraya girebilmek için belirli giriş kartları almaları gerekmektedir ve bazı şifreleri açmaları.  Aşağıya doğru indikce tagerlar ve cthulhu yaratıklarından oluşan bir grupla karşılaşırlar. Bir şeylerin arayışındadırlar. Onları da öldürüp ilerlerler. Bu esnada üzerlerinden Engel yazan bir not çıkar anlamazlar duymamışlardır. En alt kata indiklerinde Engelları bulurlar onlara binerler ve organik bağları betimleyen cümleler kurulur. Engellerle savaş kazanılır ve oyun burada biter. Devamında ise başka şehirlere de saldırı olabilir bir kurtarma veya araştırma görevine gönderilebilirler. Eski bir cthulhu yazıtının haberini alırlar ve Migolarla birlikte oraya doğru giderler.


Anime: Hazırladığım anime temalı oyun daha fantastikti aslında. Bir uçak veya mecha gemisindeydi grup ve içinden bir bölümü bir araştırma görevi için gönderilir. Gemiden mechalarla ayrılan grup iki mecha pilotu, bir ajan ve bir askerden oluşmaktadır. Görevleri ise bir mağarada önemli bir şeyin olduğu ve onun alınması gerektiğidir. Ancak mağara Migoular tarafından korunmaktadır ve onlara iki mecha daha eşlik etmektedir. Brief ve yolculuk bölümü sona erdikten sonra grup mağaranın bulunduğu yere gider ve saldırı planlarını yaparlar. Benim oyunumda grup ikiye ayrılmış ilki mechalarla savaşırken asker ve ajan gizlice mağaraya doğru gitmekteyi seçmişti. Yukarıda savaş devam ederken aşağıdaki grup sesler duymaya başla ve bir kadın onlara yol gösteriyordu. Bu temayı ben bütün oyunlarımda kullandım çünkü Cthulhu techte oldukça ilham verici bir büyü sistemi mevcut. Hem de ayrıca güzel bir mistizm katıyor oyuna. Neyse mechaların savaşı bittikten sonra hep beraber mağaraya girerler. Saklanan eşya çok eski bir cthulhu yazıtıdır ve keyfinize göre yeni bir teknoliji içermektedir. Eşyayı alıp geri geldikten sonra grup onunla konuşan kız ile tanışırlar. Daha sonraki görevleri ise kızdan alırlar. Belki onlara katılabilir bile bilemiyorum. Ben daha çok eşya bulma ve araştıran grubu koruma görevleri verdim. Çünkü çok fazla mecha savaşı olmasını istemedim. Mesela grubun tamamını sker ve ajanlardan da oluşturabilirsiniz belki bu daha iyi olur çünkü en başta mecha savaşı olduğu sırada grup ikiye bölünüyor ve ikisini birden idare etmek oldukça güçleşiyor. Tabi bir de mecha kullananları kıskanan oyuncular olunca daha güçleşebiliyor.

Anime konseptini biraz anlatmak istiyorum aslında. Ağladıkları zaman büyüyen gözler, kafalarında çıkan çarpı işaretleri, tüm abartı tepkiler vardır anime konseptinde. Her şey çok dramatik giderken bir anda oldukça komik olaylarda olabilir. Korku oyunu ciddi yaparken anime ise oyunu yavşaklaştırır. Anime oynatırken ciddi sahne yaratmak için gerçekten çok özel sahneler planlamanız gerekir. Ayrıca drama point biraz daha fazla verilebilir bu modda. Sonuçta animeler başlı başına süper ötesi olaylardan oluşur ve story teller olarak göreviniz onlardan yaratmak olmalıdır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder