7 Mart 2013 Perşembe

Doctor Who, kurallar


Biraz Doctor Whonun kural sisteminden bahsetmek istiyorum. Geçen yazımda karakter yaratımını anlatmıştım aslında. Oldukça basit ve sade bir sistemi mevcut oyunun. Karakter yaratmak için karakter yaratma bölümüne 24 puan veriyoruz ve bu puanı Atributues ve Trait bölümlerine harcıyoruz. Skill Points bölümüne 18 ve Story Pointse de 12 pu an verdik mi karakterimiz tamamdır. Ancak skiller, attribitues ve traitsler oyun için oldukça önemli. Bir DND oyununda olduğunu gibi bu bölümleri boş bırakmamız pek hoş karşılanmayacaktır çünkü karakterlerimiz neleri yapaıp neleri yapamayacağı tamamen buradan anlaşılıyor. Gerçektende oldukça yaratıcı skiller var ben eğlenceli buldum.

En önemli bölüm olan zar sisteminden bahsetmem gerekiyor. İki dane d6 atarak başlıyoruz herhangi bir test durumunda. Zorluk seviyelerini aşağıdaki resimde gösterdim. Yapacağımız iş için gerekli zorluk seviyesini belirledikten sonra uygun attribituesi ve skill ve traitlerden gelen puanları ekliyoruz. Eğer bir kılıç saldırısı yapacaksak zarı atıyoruz sonra güç sttributiesini ve bu konuda varsa traitimizi ekliyoruz.

Diyebilirsiniz ki vurduk ama ne kadar hasar verdiğimizi nasıl anlayacağız. Sorunun cevabı oldukça basit aslında. Her silahın vereceği hasar belli. Bu hasarı aşağıda paylaştığım success listesindeki çarpanlarla çarptığımızda vereceğimiz hasarı öğreniyoruz. Basit bir sistemi var demiştim. Ayrıca sistem nereden yaralandığımız konusuna da açıklık getirmiş. Kitaba baktığınızda görebilirsiniz bunu da.

Hatta sizin için hasar tablosunu da vermek  istiyorum. 

Bununla birlikte oyunu oynamak için gerekli tüm bilgileri vermiş bulunmaktayım. Oyunun içinde başka bir çok değişken var aslında. Soğuk koşullarının karakterleri ne kadar etkilediği veya ne kadar hasar verdiğine kadar ama bunları uygulamak isteyenler kitaba bakabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder